Fűszer és Lélek

Úton + nyeremény játék (x)

 shanghai contemporary6.jpgItt most az autópálya éttermekről kéne írnom, de ahogy gyűjtöttem hozzá az anyagot, annyi minden eszembe jutott. Hogy valahogy az úton mindig enni kell. És attól függően, hogy mivel közlekedünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit.
Amikor kislány voltam, és nagyanyámmal jöttem le Erdőbényére, majdnem mindig személyvonattal jöttünk. Nem tudom miért, talán mert ráértünk, vagy mert nem kellett átszállni, és a mama inkább elüldögélt 4-5 órát a vonaton, minthogy egy kisgyerekkel plusz csomó pakkal le föl szálljon a vonaton. Így amikor a vonat elindult, már tudtam, hogy mama nemsokára előveszi a rántott húst. Na és persze az is igaz, hogy a gyorsvonaton fülkék voltak, hol nem illet enni, a folyosón állva pedig kinek van kedve rántott húsozni, nem igaz?
Amikor apuval jöttünk mamához, akkor viszont mindig megálltunk éttermezni. Zsigulival országúton 240 kilométer nem éppen két órás út volt, mint manapság. Sőt, gyakran két helyen is megálltunk. Először kávézni és üdítőzni, utána pedig Mezőkövesden enni, de csak akkor, ha megígértem, hogy nem mondom el a mamának, aki már hajnalban tyúkot vágott, és almás pitét sütött.

Mióta viszont jó utakon, nagyrészt autópályán lehet jönni, csak kávézni tudunk megállni, mert az M3-on egyszerűen nincs értelme másnak. A kutak büféi tényleg csak végszükség esetén alkalmasak, mondjuk Dávid mindig előadja az éhhalált, amikor bemegyünk, de azért általában sikerül meggyőzni, hogy nem érdemes fagyasztott pogácsát vacsoráznia.
roadfood.jpgHa nagy ország lennénk, mondjuk az USA, akkor persze hosszan lehetne a témába írni, itt van pl. Jane és Michael Stern, akiknek könyveik jelentek meg az országúti éttermekről, műsoruk, és weboldaluk működött, ahol leírták mit, és hol ettek, mennyire ízlett, milyen volt az út és a kiszolgálás. A témával foglalkozó könyvükben egyébként 900 helyet teszteltek, és 11 kiadást élt meg.
Nem véletlen, hogy pont az USA-ban alakult ki ennyi országúti étterem, akkor se, ha leszámítjuk a hatalmas távolságokat, és rengeteg embert. Ott ugyanis tényleg van múltja a gyorséttermeknek. És itt most nem csak a hamburgerezőkre gondolok, hanem arra, amikor 10 percen belül megkapjuk az ételt.
orszagut.jpgMert milyennek kell (kéne) lennie egy autópálya melletti étteremnek? Szerintem először is gyorsnak, hiszen különben is sietünk, nem a pályán szeretnénk tölteni a hétvégét, hanem meg akarunk már érkezni valahova. Másodszor (vagy először?) olcsónak. Ezen nincs nagyon mit magyarázni, épp elég a benzinköltség, a pályamatrica, a kétpercenként elhangzó mikor érünk már oda, nem akarunk még vagyonokat is fizetni egy gyors ebédért.
Harmadszor legyen benne tiszta mosdó és pelenkázó. Na jó, legyen benne egy gyerekjátszó is, ahol 10 percet játszhat a gyerek, mielőtt visszaszíjazom a gyerekülésbe, és elkezdheti újra a mikor érünk már oda mantrát.
Negyedszer, először pedig legyen jó az étel. Nem várok fine diningot, de mindenki jó szívvel ehesse meg, amit választott!

 

Ilyen hosszúra nyúlt bevezető után jöjjön egy kis játék első felvonása, amit egy magyar autópálya étterem támogat, méghozzá az Albapark. A kvízre válaszolók között 5000 forintos konyhafelszerelés utalványt sorsolunk ki.

 

3 kérdés az Albaparkról:

Hányadik alkalommal lett a legjobb autópálya étterem az Albapark?1, 2, vagy 3?

Hol található az M7 Bisztró Albapark?

M7-es autópálya 60-as km, M1-es autópálya 60-as km, M3-as autópálya 60-as km?

A hét hány napján van nyitva az Albapark?
7, 6 vagy 5?

A menet a szokásos, emailben várom a válaszokat a nyeremeny kukac fuszereslelek pont hu címen.

 

Hajrá!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!