Fűszer és Lélek

Nagy baj lesz

Megérkezünk a kis teherautóval Erdőbényére, kanyarodunk be a kapu elé, és látom, hogy a szomszédasszony nagyon néz, akar valamit. Még a motort se állítottuk le, már ott is van, és rettenetesen izgatott. Rögtön elkezdi mesélni, hogy nagy a baj, a múlt héten ott voltak a villanyórások, és nem tudták leolvasni a villanyóránkat.
Ezen nem lepődünk meg, hiszen nem lakunk ott, de Budapesten se egyszerű a dolog, ugyanis szinte soha nem vagyunk otthon, amikor első körben jönnek, vagyis pont munkaidőben. Nem is értem minek ezeket a felesleges köröket lefutni, amikor az emberek többsége hétköznapokon napközben nem tartózkodik otthon. Én értem, hogy a leolvasónak is akkor van a munkaideje, de talán csak sikerül megoldást találni erre a hatalmas problémára.
Nálunk ez úgy működik, hogy kiírja, hogy mikor jön legközelebb, ami ilyenkor már általában egy délutáni időpont, majd ha akkor se sikerül találkoznunk, akkor vagy betelefonálunk és bediktáljuk a fogyasztást, vagy interneten beküldjük. Ez kérem huszonegyedik század.
De most Bényén nem ez történt. Nem kaptunk értesítést arról, hogy ott járt a leolvasó, bár a postaládában várt egy boríték, de abban a művelődési szokásainkat firtatták a frissen felújított művelődési ház kapcsán.
Tehát cetli nem volt, volt viszont szomszédasszony, aki át is adta a leolvasó üzenetét:
Nagy baj lesz, ha nem tudja leolvasni a villanyórát.
Most kérdem én: mi van, ha nem találkozunk a szomszédasszonnyal? Mi van, ha elfelejti átadni az üzenetet? Mi van, ha hónapokig nem megyünk le a házhoz? 
Mivel a villanyszámlával nem vagyunk elmaradva, hivatalos értesítést nem kaptunk a leolvasásról, azért olyan nagy baj csak nem lehet, igaz? 
Kedves Émász Nyrt! 
Mi lenne, ha a szájhagyományt mellőznénk, és inkább kicsivel hivatalosabb úton kommunikálnánk egymással? Szerintem furcsa lenne, ha csak megmondanám a szomszédasszonynak az óraállást, és ő emlékezetből mondana valamit önöknek. Én például határozottan örülnék egy levélnek, amiben le van írva, hogy mikor jönnek legközelebb, vagy mikor tudunk időpontot, esetleg fogyasztást egyeztetni. Így talán azt is meg tudnám adni, hogy ki az, akinél van kulcs a kapuhoz, ami a villanyórához vezet.
Üdvözlettel egy fogyasztó, aki hisz a fejlődésben.

Címkék: ,

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. Anonymous says:

    Az éves leolvasás időpontja az összes havi számlán rajta van gáznál és villanynál. Ebben az időszakban nálunk a kiírjuk a kapura technika működik már évek óta. Próbáld ki. 🙂

  2. vadjutka says:

    Helloka, megértem tökéletesen a frusztrációdat, ráadásul sem a villanyos sem a gázos társaság nem a kommunikáció bajnokai, finoman szólva. Mindazonáltal – pontosan az olyan embereknek, mint mi – lehetőség van elektronikus leolvasásra. Én már öt éve elektronikusan olvasom be az óráimat: eleinte emilben, most meg van egy felület, amire szépen rámegyek havonta egyszer, bepötyögöm az állást és jónapot. Amikor át lett íratva rám a sok mérőeszköz, akkor választottam ezt a megoldást. Tehát ha egyszer bementek a kp ügyfélirodába (de lehet, hogy telefonon is elintézhető), akkor szóltok, hogy ti elektronikusan akartok beolvasni, és majd meg kell adni a mérőórák gyártási számát, címet, ilyesmit és a megadott idősávban (ált 4-5 nap) feltárcsázni az adott honlapot és bepötyögni a leolvasott számot. Hozzám csak évente egyszer jön leolvasó megnézni, hogy hogy áll a mérőm. És viszlát mérőleolvasó, telefonálás, várakozás :-)pusziJ

  3. assam says:

    alvajaro, biztos ez, hogy boldogabbik az a világfél..? nem akkarom, hogy beradiózzanak a házamba, feneegyemeg, inkább bosszankodom, inkább a bonyodalom, de nem kell az újabb technikaitrükk.

  4. assam says:

    Eszter, ne feledd, hogy egy mondat intonációja, a hozzá tartozó mimika, gesztus, és hangerő sokat ad az értelmezéshez, ezt a hangsort te nem hallottad, reméljük együtt, hogy nem volt benne semmi fenyegető.nekem a pestiviszonyokhoz kepest kellemesebb a szolgáltató-ügyfél kapcsolat itt, de az tény, hogy elvárják a személyességet, akkor nincs baj, ha válthatunk néhány szót, de ha nem találnak minket itthon, akkor morgósak, de mintha tényleg az elmaradt találkozáson bosszankodnának, nem az óraállás hiányán, szeretem ezt.gyönyörű a veranda, mesebeli!

  5. Anonymous says:

    Vagy mi van, ha a szomszédasszony sincs otthon? Akkor csak úgy belekiabál a levegőbe, hogy baj lesz?????Ildi

  6. chilii says:

    Tapasztalataim szerint az Émásszal könnyebb szót érteni, mint az E-onnal, úgyhogy kitartás 🙂

  7. Alvajaro says:

    A világ boldogabbik felén meg leolvassák rádión és nem zaklatnak.(No itt se egyszerű egy mondatot elküldeni, lehet hogy harmadszor megy el, lehet hogy egyszer se, de többet nem próbálkozom)

  8. Alvajaro says:

    A világ boldogabbik felén meg leolvassák rádión és nem zaklatnak.

  9. Egyébként azon borultam ki, hogy az üzenet egyben fenyegetés is volt: nagy baj lesz!

  10. Nekem az a furcsa, hogy CSAK a szomszéddal üzent. Még csak egy telefonszámot se kaptam, semmit. Visszaüzenni így nem lehet 🙂

  11. SzKriszti says:

    Keves Eszter, a https://wd2.elmu.hu/emasz oldalon be tudsz regisztrálni az "online ügyfélszolgálat" felületre, és néhány gombnyomással el tudod intézni a mérőállás diktálást. A regisztrációhoz a számlán található vevőkódra és fogyasztási hely kódra van mindössze szükség. Ugyanitt le tudod ellenőrizni az elmúlt hónapok állásait is, tudsz fizetési és számlázási módot állítani, postázási címet módosítani, s még sok más nyalánkságot. Ha bármilyen segítség kell szólj, és szívesen segítek.Üdv:Kriszti, egy kommentben eddig soha meg nem szólalt, de ezer éve rendszeres olvasód, aki mellesleg elmű-émász alkalmazott 🙂

  12. Anonymous says:

    Gyönyörű ez a veranda?Ezért megéri mérgelődni,másrészt kutasd ki, hogy ki a leolvasó,és ha legalább egyszer beszélsz, beszéltek vele, tuti biztos "megenyhül",megismer benneteket,és ő is fan lesz!Kár ezen mérgelődni,mézzel amúgy is több legyet fogunk, nem igaz?

  13. Jucy says:

    Lehet nem vigasztal, de az MEH legutóbbi felmérése alapján az összes szolgáltató hibás a trehány ügyfélszolgálata miatt.De ha lehet állj majd át online ügykezelésre, akkor legalább email-ben kapsz értesítést.

  14. Anonymous says:

    Kedves Eszter!Nem lehet, hogy a baj leszt a szomszédasszony költötte hozzá? Szerintem simán! Ezen kár rágódni :-)Régen volt zöld/társadalmi téma, javasolnék egyet, lesz filmvetítés is:Alapjövedelemhttp://humusz.hu/esemenyek/tudod-mit-jelent-az-hogy-alapjovedelem/9598Az elméleti háttér:http://hu.indymedia.org/node/7356A veranda gyönyörű, írj róla valamit! Fából van? Illik a házhoz? Mire használjátok? Mikor készült? Van valami sztorija? Ez a ház a családé volt? Hogyan találtatok rá? A húsos buci is istenien hangzik, holnap veszek hozzá húst :-)Jó munkát!FR

  15. roll. says:

    neviccelj, egyreszt remekul lejelenthetned a villanyora allasat online, az aramszolgaltatod hisz a fejlodesben, evek ota megteheted, masreszt most tok komolyan, biztos, h a szomszedasszony hiteles forras a nagy baj lesz temakorben, mikozben ertesitest nem kapsz, hat nem igazan ertem

  16. Bernadet says:

    …nnna, most második nekifutásra, mivel az első hozzászólásom elveszett az éterben. Tehát, kérnék szépen ˝lájkokat, meg szmájlikat˝, a bejegyzéshez is, meg a hozzászólásokhoz is, bár már ajánlottad, hogy ne olvassak hozzászólásokat, de hát látod, muszáj, onnan okosodok én is! :)Csak megnyomnánk, és már tudnád is, hogy ki mikor mosolyog!A veranda, hát az meg tényleg valami gyönyörűséges! 🙂

  17. Mammka says:

    Engem is ez a gyönyörű veranda fogott meg.Ilyen a királykisasszonyoknak van…:)Mindig ilyenre vágytam….

  18. Drachenkopfhändler says:

    szerintem az egész kerületben egyedül nekem van kinn a folyosón közvetlenül az ajtónk mellett a villany és a gázórám névvel emelet ajtószámmal ellátva. eddig még egy leolvasónak sem tűnt fel, pedig volt belőlük néhány az elmúlt 12 évben.viszont fenyegető levelek tömkelegét képesek kiküldeni.

  19. assam says:

    na, hát éppen erről álmodozom én! személyes megoldások vannak, akárhogyan létrejött személyes kapcsolatokkal. ez ma jónap, örüljünk!

  20. Anonymous says:

    Én csak jót mondhatok egy tatabányai EON ügyintéző hölgyről, életem első pozitív meglepetése, pedig részletfizetést kérelmeztem. Mosolygós és barátságos volt, ezt telefonon is lehet érzékelni. Még sok ilyen kellene!Zsu

  21. SzKriszti, de cuki vagy,nagyon köszönöm! 🙂 Micsoda ügyfélszolgálat!

  22. assam says:

    azzal együtt, hogy értem a frusztrációdat, és hogy minden modernkori logikaval egyező az elképzelésed arról, hogyan kéne kommunikáljon egy mai szolgáltató, és mindeközben kicsit örülök magamban, picike langyos érzés a mellkasomban, hogy falunk még üzenhetünk a szomszéddal, csak úgy, nem hivatalosan, pletykamódra, kicsit hozzáköltött üzenetek, változékony tartalom, élünk, hát, mégis élünk, nem csak fogyasztunk, és ügyfelek vagyunk, dejó.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!